Back to top

Kiedy powinniśmy zautomatyzować tak zwane zarządzanie cenami w naszym sklepie?

Kiedy powinniśmy zautomatyzować tak zwane zarządzanie cenami w naszym sklepie?

Super możliwości

Obecnie tak naprawdę każdy z konsumentów ma możliwość porównania szybkiego cen w Internecie interesujących go produktów. W związku z tym cenowa oferta w sklepie ustalana powinna być biorąc pod uwagę sytuację bieżącą na rynku oraz na podstawie tego co robi nasza konkurencja. Gdy jest nam ciężko nadążyć nad tak zwaną dynamiką ruchu, to powinniśmy wprowadzić cenową automatykę.

Jedyny ratunek

Przy ilości dużej produktów w naszym asortymencie oraz dużej dynamice cen naprawdę jest trudno w ręczny sposób zmieniać ceny w internetowym sklepie. Najgorzej jest to wszystko ogarnąć w okresach gorących jak obniżki sezonowe cen czy też święta. Jednak istnieje bardzo sprytny automat, który sobie świetnie radzi z ustaleniem cen. Jest to narzędzie do cenowej automatyki. Dostosuje samo cenę asortymentu do sytuacji aktualnej rynkowej. Gdy wykorzystamy dane z cenowego monitoringu od konkurencji oraz parametry ustalone przez sklep będzie mógł zmieniać ceny. Odbywa się to w taki sposób, aby marże maksymalizować oraz wykorzystywać inne rynkowe okazje.

A jak to działa?

Na pewno jednym z przykładów jest podniesienie ceny w przypadku, gdy dany sklep posiada ofertę najniższą na rynku. Kolejny przykład to podniesienie ceny w momencie gdy sklep jest sprzedawcą jedynym, który produkt oferuje. I ostatni przykład podniesienie ceny, gdy dany sklep ma jako jedyny towar na magazynie. Wówczas konkurencja ma duży problem z dostępnością natychmiastową.

Źródło artykułu: https://dealavo.com/pl

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *